Dag 2 Buenos Aires

Goedemorgen, Goedemiddag of Goedenavond….. ik ben een beetje de draad kwijt hoe laat het nu is. Als ik op de klok kijk dan zegt die dat het 19.00 uur 's avonds is, als ik naar mijn lijf luister dan denk ik dat het ergens midden in de nacht is en ik al 3 nachtdiensten heb gewerkt.

We zijn dus inmiddels aangekomen in Buenos Aires, maar eerst maar eens terug naar de dag van gisteren.

We zijn tegen 14.30 uur weggereden en zijn dus zonder files aangekomen op Schiphol. De auto geparkeerd en met de bus naar de vertrekhal. We konden ook al gelijk onze koffers afgeven en dus daarna gelijk door naar de securitycheck, we waren benieuwd waar de rij zou beginnen……nou wat denk staat er helemaal geen rij en konden we gelijk onze handbagage en de rest op de lopende band leggen voor de scan. Zo dat hebben we ook weer gehad, dan nu de laatste horde, de paspoortcontrole bij onze vrienden van de KMAR.

Zo nu eerst een bak koffie, al met al hebben we een kleine 45 minuten nodig gehad tussen het parkeren van de auto en het bestellen van een koffie bij de Starbucks.

Het boarden gaat snel en na een kleine 14 uur vliegen landen we netjes op tijd op de vluchthaven van Buenos Aires. Ook hier gaat het snel en nadat we onze koffers hebben opgehaald doen we nu ook maar een koffie bij de Starbucks in Argentinië. Hé die smaakt bijna hetzelfde…….

Vanaf het vliegveld naar ons Hotel is een kleine 45 minuten met de Taxi, dus een Uber besteld en na een beetje passen en meten met de koffers zijn we onderweg. Pfff. Het is wel spitsuur en het is wel druk op de weg, maar toch handig maneuvreert onze chauffeur zich door het verkeer om ons inderdaad 45 minuten later voor het Hotel af te zetten, nu maar brutaal vragen of ze al de kamer beschikbaar hebben, het is tenslotte pas net 11.00 uur en eigenlijk kan je pas vanaf 15.00 uur inchecken…….dus gewoon proberen en ja hoor geen probleem we kunnen al op onze kamer. Mooie service.

Dus even opfrissen en dan maar eens de stad verkennen, het hotel staat letterlijk op de hoek van Cassa Rosa, dit is het het werkpaleis van de Argentijnse president. De beveiliging is streng en overal staan er Televisiecamera's dus wij vermoeden dat de kersverse president nu daar aanwezig is. We hebben nog staan kijken, maar hij laat zich niet zien.

We nemen een hop-on-hop-off bus en laten ons door Buenos Aires rijden, het is een leuke en mooie manier om veel van de stad te zien. We zitten ruim 3,5 uur in de rode bus en hebben nu wel de highlights van de stad gezien. We nemen nog een lekker ijsje en wandelen op ons gemak richting Hotel.

Oef de ogen worden nu toch wel even heel erg zwaar, we kunnen pas om 20.00 uur aan tafel dus geven we even toe aan de vermoeidheid en doen een powernap, maar die kan niet te lang duren want ik moet de reisblog ook nog schrijven. Het internet heeft hier wel moeite met het posten dus nog even snel de hotspot aangezet. De overige foto's komen dan morgen wel als we op de boot zijn.

Morgen gaan we inschepen op de Oosterdam en om alvast wat te wennen aan de Spaanse taal hier voor jullie ook: Gracias de nuevo por tus mensajes y hasta la próxima. (schrijf de vertaling maar in de commentaren).

adiós

Locatie (Map)

Dag 3 Buenos Aires, inscheping
Dag 1 Vertrek