Dag 44 Vancouver Noord

Goedemorgen, Hé zullen jullie denken bij het lezen van deze titel, jullie zouden toch vandaag via Whistler naar Porteau Cove Provincial Park in Squamish gaan. Nou dat klopt, maar we moesten de plannen even aanpassen, maar eerst naar vanochtend.

We hadden geen wekker gezet, want we hadden vandaag ook zeker geen haast, dus koffie drinken daarna ontbijten en langzaam aan de camper rijklaar maken. Iets na 9.30 uur rijden we weg en zoals ze voorspelt hadden het zonnetje schijnt al volledig. We rijden een klein half uurtje en komen aan bij het zeer bekende wintersport plaatsje Whistler, waar in 2010 de olympische skiwedstrijden zijn gehouden. We parkeren onze RV op de RV parkeerplaats en aangezien het nog geen seizoen is hoeven we geen parkeergeld te betalen. We lopen via Olympic Plaza, uiteraard weer een foto gemaakt bij de ringen, naar de binnenstad. Het is er goed toeven in het zonnetje en we zien een mix van wintersporters en mountainbikers. Hmmm, zou je dan toch nog kunnen skiën?

We nemen een pauze bij de Starbucks voor een cappuccino en lopen daarna richting de gondels……zou er dan toch een piste open zijn………………… Helaas alle pistes zijn gesloten en je kan alleen maar met de mountainbike de berg afkomen, maar waar gaan dan al die skiërs en snowboarders heen? We weten het niet………

We nemen wat foto's van het fenomeen dat iedereen in de rij van de lift staat te wachten met een fiets in de hand ipv de ski/snowboards en lopen weer om ons gemak terug naar de parkeerplaats.

Onderweg komen we nog de Brandywine Falls tegen en aangezien het ook net lunchtijd is pakken we deze parkeerplaats als lunchstop. Uiteraard lopen we ook nog even naar de waterval, het zal dan ook ws. de laatste waterval zijn van deze vakantie.

We rijden verder op de sea-to-sky highway (wij rijden hem echter van sky-to-sea), het is een prachtig weg met aan de ene kant de bergen met hun witte toppen en aan de andere kant het water. Op de Porteau Cove Provincial Park campground aangekomen vraag ik voor een plekje voor 1 nacht, waarop de dame achter de balie lachend vraagt of ik heb gereserveerd. Nou hebben wij geen enkele camping van te voren gereserveerd, waarom ook het is nog heel vroeg in het seizoen (op sommige campings stonden we bijna alleen). Maar we hebben pech er is geen plekje vrij en ze zegt er net zo makkelijk achteraan dat ik ook nergens in de buurt wel een plekje gaat vinden want het long-weekend in Canada…..hmmm begint die op donderdag dan!!!

Maar ja, wat nu…….terug naar Whistler nee daar hebben we geen zin in, maar eens bellen met de camping die in Vancouver noord was, hier hebben we 5 jaar geleden ook gestaan en het is de enige camping die in de buurt is van waar wij zijn. Gelukkig hebben ze nog 2 plekken vrij dus reserveer ik direct telefonisch een plekje……………..pffff

Op de camping aangekomen hebben we nou niet het beste plekje van de camping, maar ach het is voor een nachtje, want morgen rijden we door het zuiden van Vancouver, White Rock om precies te zijn om op bezoek te gaan bij de familie Heijblom. Wij kijken er naar uit om Juul, Miria, Joris, Tessa en Binky weer te zien.

Dus (waarschijnlijk) tot morgen………………………………………

Locatie (Map)

Dag 45 Vancouver/White Rock
Dag 43 Nairn Falls Provicial Park II