Dag 4 Zeedag

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

Helaas kon ik het verslag van gisteren niet meer uploaden. We waren al te ver van het vaste land en er was geen telefoon- en internetverbinding meer, zodra ik weer verbinding heb zien jullie ze vanzelf verschijnen.

Vandaag hadden we een zogenaamde zeedag, we leggen niet aan in een haven en zijn de hele dag aan het varen. Geen probleem er is genoeg te doen, te zien en gewoon heerlijk in een stoel zitten met een boek met het ruisen van de golven is ook heel rustgevend en geeft het ultieme vakantie gevoel. Na een goede nachtrust zijn we vanochtend wel weer vroeg wakker, daarnaast zijn we een tijdszone doorkruist dus er kwam een uurtje bij. Het tijdsverschil met Nederland is nu 10 uur.

In de Windjammer wordt het ontbijt geserveerd, niet alleen Amerikaans ontbijt meer ook continentaal, dus gewoon aan de croissant en brood met ham en kaas. Ik vindt dat nog steeds lekkerder dan een warme pannenkoek/wafel of saucijzen worstje als ontbijt. Na het ontbijt nog een rondje gelopen over de boot om te kijken waar we nog niet zijn geweest. Ten opzichten van de boten die ik tot nu heb gehad is de Ovation of the Seas wel weer van een ander kaliber. De andere cruises waren allemaal in het Caribische gebied, dus de boten die daar varen zijn vooral op het mooie weer gericht. Deze boot heeft veel meer indoor activiteiten, een zeer veel zwembaden, Whirlpools en solariums. Bij een aantal kan het dak open, maar de meeste zwembaden zijn binnen. Het is nu buiten wel mooi weer, fris met een stevige wind, dus er zijn maar weinig mensen die in het buitenbad zitten.

Aangezien er ook een zeer mooie, moderne fitnessstudio is hebben we ook maar wat sportiefs gedaan, moeders heeft gefietst en geroeid en ik heb maar weer eens wat meters op de loopband gemaakt. Dus lekker bezig geweest.

Voor de rest hebben we niet heel veel gedaan, een lekkere cocktail gedronken in de Two70 zaal, dit is een moderne, soort theater" zaal achter in het schip, met hele grote ramen die een geweldig uitzicht geven en we hebben, met de balkondeuren open, een boekje gelezen op de kamer.

Na het avondeten naar de show "Pixels" gegaan. Een mix tussen dance, technische hoogstandjes d.m.v. schermen aan robotarmen en vernuftig lichttechniek. Erg mooi gemaakt en uitgevoerd.

Morgenvroeg varen we de Inside Passage van Alaska binnen en wordt het zien van wildlife een stuk groter. We varen ook een stuk van de Whale Highway, dit is een stuk water waar heel veel walvissen zouden moeten zwemmen. Dus vannacht zullen we de camera's alvast goed opladen en de verrekijker klaar leggen, wie weet…………………………………

De kapitein verwacht morgenmiddag tegen 12.30 uur Juneau binnen te varen. We gaan dan daar van boord en hebben een wandeltocht geboekt die ons een paar mooie plekken zou moeten laten zien. De weersverwachtingen zijn goed, zon en droog, dus dat gaat goed komen.

Tot morgen.

i.v.m. de trage internet hier in Juneau komt de rest van de foto's later

Dag 5 Juneau
Dag 3 inscheping