Dag 19 Cabo San Lucas Mexico

Hola señoritas y señors,

Dag 19 alweer van onze geweldige vakantie, de tijd vliegt voorbij. Vandaag zullen we niet aanmeren aan de kade van een cruiseterminal, maar blijven we in de baai liggen van Cabo San Lucas. Je kan dan aan land gaan door gebruik te maken van de "reddingsboten" die worden ingezet als tender.

We hadden vandaag genoeg tijd. We zouden pas om 10.00 uur vertrekken met een tender naar de haven, dus vanochtend op ons gemak ontbeten en toen het tijd was naar dek A waar je dan door de security gaat (je checkt uit dat je van de boot gaat) en dan hup in de tender. Vandaag is de zee onrustig dus er zijn best wel wat golven en de tender ligt nou niet bepaald stil, dus een extra uitdaging om in te stappen, maar wij als ervaren zeerotten zijn inmiddels geoefend dus met onze zeebenen stappen we zonder problemen in de tender.

Het is zeker een 20 minuten varen vanaf het schip naar de haven en zien dat er nog 2 cruiseschepen in de baai liggen, ben benieuwd of het druk is in de haven. Nou dat viel wel mee en aangezien we in die haven gelijk weer aan boord gingen van een catamaran hebben we van de drukte niet zo heel veel gemerkt.

We hebben een flinke catamaran en ik denk een kleine 40 personen dus ruimte zat. De schipper vaart langs de kust, langs mooie verborgen stranden en een aantal rotsformaties en uiteraard ook langs de oh zo bekende El Arco (de boog). In de baai zwemmen ook een aantal zeehonden die soms heel nieuwgierig komen kijken.

Rondom El Arco is het best druk met allerlei bootjes, veelal toeristen, maar tenslotte zijn wij ook een toerist…….

We varen verder en zien nog een cruiseschip de baai inkomen, het is de Navigator of the Seas, jawel het allereerste Cruiseschip waarmee wij toen gevaren hebben in 2012. Toch leuk dit schip weer te zien.

Ineens zien we recht voor ons iets uit het water spuiten, het zal toch niet, ja hoor 2 walvissen, Mama Whale en Baby Whale zwemmen naast elkaar en we volgen deze met de boot een tijdje of volgen de walvissen ons ? Ze zwemmen gemoedelijk verder en af en toe springen ze uit het water. Leuk hoor…..

We laten de walvissen voor wat ze zijn en varen weer terug richting de baai, langs de kustlijn waarbij hier ook de zee redelijk ruig is en de golven slaan kapot tegen de rotsen. Op de terugweg komen we ook weer een walvis tegen, maar deze laten we maar gewoon passeren.

We varen weer via El Arco de baai binnen en inmiddels liggen er nu 4 cruiseschepen (incl. de Nieuw Amsterdam)..poeh wat een drukte, maar in de haven aangekomen valt dat weer 100% mee, waar zijn dan al die mensen gebleven?

We gaan met de tender weer terug naar het schip en eten op de kamer ons fruithapje en bekijken de foto's en filmpjes die we gemaakt hebben. Op de filmpjes staan de sprongen van de walvis, helaas op de foto niet, dus die zien jullie later nog een keer verschijnen.

Morgen hebben we weer een zeedag en Dinsdag komen we aan in San Diego, waar een deel van de passagiers ons gaat verlaten. Er zullen ook ongetwijfeld gasten weer inchecken, maar we hebben al gehoord dat we de rest van de reis naar Vancouver maar met een kleine 600 passagiers zijn. Prima toch…..ons hoor je niet klagen.

Hasta la vista y hasta mañana

Locatie (Map)

Dag 20 Op Zee
Dag 18 La Paz Mexico