Dag 20 Yellowstone

17 juni 2019

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

Vandaag gaan we dus een echte mooie dag krijgen, dus vanochtend vroeg opgestaan en alleen ons aangekleed en gewassen. Ontbijten willen we onderweg. Er zijn 2 routes die naar Yellowstone gaan vanuit ons, één via de West – Ingang en één via de Noord – Ingang. De noord ingang is voor ons wel een 20 km verder rijden, maar wel langer door een schitterend gebied, dus hebben we besloten om de lange route te nemen…………….en wat was die gaaf!!!!

Uiteindelijk komt ook de noord route uit bij de dezelfde ingang aan de westzijde van Yellowstone. Daar hebben we eerst nog even bij de McDonalds een McShake gehaald en de laatste e-mails, WhatsApp en Facebook opgehaald, want straks hebben we zeker geen internet in het park.

We rijden nu naar de Gate van het park en omdat we al een National Parkpas hebben kunnen we vlot doorrijden. Na een paar minuten te hebben gereden komt er al gelijk een mooi uitzichtpunt met een boardwalk trail van 1,2 km dus daar draaien wij onze hand niet meer voor om. De eerste wandeling in het park is gezet.

We komen langs de camping, deze had ik in September al gereserveerd en maar goed ook, want er hangt nu een bordje vol op de boom. Even ingecheckt en vervolgens verder het park in. We hebben al een grote waterval gezien en een paar kleine warmtebronnen.

Terug op de camping hebben we de BBQ maar weer eens aangestoken een lekker zalm á la Oscar klaargemaakt, moeders heeft sla en aardappelschijfjes gemaakt, een eerste klas maaltijd zou ik zeggen. Een lekkere witte wijn erbij, wie doet ons wat.

Ondanks dat er een bordje hangt dat de camping vol zou zijn, zie ik nu (20.00 uur 's avonds) nog steeds een hoop lege plekken……….dus dat vol zijn is ook relatief.

We hebben ook al weer een hoop wildlife gezien, onderweg een heleboel herten, reeën een eland en 2 bizons. Deze liepen op en aardige afstand, maar met een beetje inzoomen op de camera en de verrekijker toch goed in beeld kunnen brengen.

We staan nu op de camping en moeders hoort ineens een soort gesnuif achter de camper en wat loopt daar op nog geen 20 meter afstand………2 bizons, zo over de camping. Daar wij de camera altijd paraat hebben staan deze natuurlijk ook op foto en film. Zijn trouwens best grote beesten.

Morgen gaan we verder het park, wij hopen nu eindelijk wel ergens een beer te gaan zien!

DIERSOORT NIEUW GEZIEN/GESPOT TOTALE TELLER
Eland11
Vos

Locatie (Map)

Dag 21 Yellowstone I
Dag 19 Butte