Dag 22 Yellowstone II

Dan volgt hier het filebericht : In Yellowstone staat er een kleine file richting noorden, dit wordt veroorzaakt door een aantal bizons op de weg. Haal niet in, blijft rechts rijden en probeer de bizons te ontwijken als ze in de buurt komen.....

19 juni 2019

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

Evenals de andere dagen zijn we vandaag ook weer vroeg opgestaan, alles rijklaar gemaakt en ons zelf uiteraard ook. Ontbijten doen we weer onderweg.

Het zonnetje kwam er al goed door en als je langs de velden reed waar de geisers en hotpools waren was het even mistig op de weg. We zien in de verte rode lampjes van remlichten, hmm er zal wel weer wat wildlife zijn op de weg. Ja hoor, net voorbij de grote grasvlakte waar wij gisteren zeker een 80 bizons hebben gezien, lopen er nu een kleine 80 midden op de weg. Gevolg file rijden en wachten tot ze opzij gaan of dat er weer een grasvlakte zou komen. Nou die kwam er ook, maar inmiddels hadden we wel 40 minuten file gereden. Soms werden we ingehaald door een aantal achtergebleven bizons. Erg leuk, net safari Beekse bergen, maar dan in het wild.

We rijden verder en dieper het park in en stoppen uiteindelijk bij de Grand Canyon van Yellowstone. Er zijn 2 geweldige watervallen en we besluiten naar één daarvan te lopen. Pfffff. Dat was best een tippel en we zijn nu alleen maar bergaf gegaan, we moeten straks weer bergop. Maar het uitzicht is adembenemend en we weten niet welke kant je op moet kijken. Goed, genoeg foto's gemaakt, we moeten nu uiteindelijk weer naar boven. Boven aangekomen hebben we het toch maar weer gedaan. Ben trots op je moeder……..
Ik had op de kaart gezien dat een kleine 4 km verder er een zeer mooi uitzichtpunt zou zijn met uitzicht op de canyon. Dat zou een goed ontbijtpunt kunnen zijn. JA hoor, GEWELDIG

Na het ontbijt met uitzicht gaan we verder en nog dieper het park in. De bergen met witte toppen worden steeds zichtbaarder en we komen ook steeds dichterbij. We zitten dan ook al op 8000ft. (2438meter) hoog.We hebben een hike gezien die richting het meer van Yellowstone zou gaan, het heet StormPoint, nou dat klopt, het waaide daar flink. Op de wandelkaart stond dat hier veel beren zouden kunnen zitten, dus er werd nog extra gewaarschuwd. Wij zijn ze (helaas) niet tegengekomen. Wel weer een paar bizons, maar inmiddels hebben we er zoveel gezien dat we ze niet eens meer op de foto/video zetten en zijn ook gestopt met tellen.
Na een zeer mooie hike, met hindernissen, hebben we in de camper koffie gedronken en daarna verder richting onze (nieuwe) camping. We staan vanaf vandaag 2 nachten op Grant Village, ook weer een camping zonder voorzieningen, maar we hebben alles aan boord, dus dat komt goed.

De camper op zijn plek en even een wandelingetje naar het meer, is zeker 1 minuut lopen. Er loopt ook een trial vanaf de camping naar het visitorcentrum en een aantal restaurants en een giftshop. Leuke afsluitende hike, waarbij we onszelf beloond hebben met een diner in één van de restaurant. Vanavond hoeven we geen BBQ aan te steken en niet af te wassen.

Morgen de laatste dag in dit prachtige Yellowstone en we gaan dan naar Teton, maar eerst nog een dag Yellowstone.

Till Tomorow…..

Bisonzoveel dat we gestopt zijn met tellenheel veel meer dan 84
Eland78
Vos
Dag 23 Yellowstone & Grand Teton
Dag 21 Yellowstone I