Dag 3 Luzern

Tja, en dan zit het weer toch een beetje tegen. De voorspelling is regen, regen en nog meer regen. Dus wat ga je dan doen. Je zoekt een stad op. Hmmmm, lastig. We hebben al zoveel stadjes gezien, maar Luzern is wel een leuk stadje en heeft ook nog een paar mooie herinneringen aan de toenmalige treinreis van Bertie en Rien in 2007.
We gaan met de trein vanuit Wilderswil naar Luzern, het is een erg mooie route met zelfs een aantal keren flink klimmen en dalen (naar boven de 1000m). Je hoort duidelijk de tandrad zijn best doen.

Na 2 uur en 9 minuten met de trein, ja hier rijden in Zwitserland de treinen op tijd, zelfs nu het wat slechter weer was, komen we aan in Luzern. Het lijkt zelfs droog te worden dus we hebben we geluk. We drinken een Koffie en Cappuccino aan het water en lopen dan naar de oh zo beroemde brug de KapelbrΓΌcke. Het is een houten overdekte brug uit 1365 met een lengte van 204,7 meter. De brug is meer dan 650 jaar oud, maar het grootste deel van de brug is vernieuwd nadat een brand op 18 augustus 1993 de brug, op de watertoren (Wasserturm) en de beide brughoofden na, had vernietigd. Deze brug en een andere brug uit Luzern zijn de oudste overdekte bruggen van de wereld. Zo nu genoeg geschiedenis..............

Bertie en Rien waren dus al een keer eerder in Luzern en hebben toen overnacht in het Krone Hotel, voor de insiders was dit natuurlijk perfect voor Rien. Aangezien dit hotel loopafstand was van de Kapelbrug zien we natuurlijk ook daar even naar toe gelopen. Kijk je op je (geen zwitsers) horloge dan zijn we al ruim over lunchtijd dus op zoek naar een konditor om daar onze lunch te nuttigen.

Inmiddels is het weer wat aan het miezelen, is nog niet zo heel erg, maar genoeg om ook weer aan de terugreis te denken. Onze treinreis is onderdeel van onze interrailpass (3 dagen onbeperkt reizen) dus we lopen op ons gemak naar het station en stappen weer in de trein die ons in 2 uur en 9 minuten terug brengt naar Wilderswil.

De visjes reizen nog even door naar Grindelwald om daar nog een wandeling te doen en Kevin zijn training om vanuit daar terug te hardlopen naar Wilderwil. De Heesjes doen nog een korte boodschap en zorgen voor het avondeten.

Na een overheerlijk diner zitten nu de SchelHees-clan m.u.v. ondergetekende op de bank gekluisterd aan de tv en kijken naar het Eurovision Songfestival........tja......ik schrijf hier verder maar niets over ;-)

Gelukkig gaat het vanaf morgen de goede kant op met het weer en de voorspelling voor Woensdag is dat het droog is, bewolkt met af en toe een zonnetje en een temperatuur van 15 graden, donderdag nog een stuk vriendelijlker en rond de 19 graden.
Wat we gaan doen weten we nog niet, er wordt gesproken over een wandeling, sommige willen gaan fietsen, we gaan het zien en jullie zullen het morgenavond lezen in deze blog. O ja en niet te vergeten, morgenavond komt de laatste Vis naar Zwitserland en zijn we als SchelHees compleet.

Tot morgen.

Locatie (Map)

Dag 4 Wilderswil en omgeving
Dag 2 Lauterbrunnen