Dag 25 Ontscheping en terugvlucht

Hoi iedereen,

Hier dan nog het beloofde (voorlopige) laatste blogpost van deze fantastische reis.

Op zondagmorgen zijn we aangekomen in Valparaíso, dit havenstadje is ons eindpunt en we gaan het schip De Oosterdam verlaten. Onze koffers zijn afgelopen nacht al door het personeel van boord gebracht en staan dadelijk netjes op ons te wachten in de Terminal.
We wachten geduldig tot ons nummer wordt omgeroepen en dat we van boord mogen, dit verloopt allemaal weer erg vlot en voor we het weten zitten we in de bus naar het vliegveld.
We hebben de transfer naar het vliegveld geboekt via Holland America omdat die dan garanderen dat je op tijd op het vliegveld bent, maar achteraf was het wel heel erg krap en hadden we maar 20 minuten speling en gelukkig ging het goed, maar de volgende keer weet ik niet of ik dit nog zo zal doen. Dan liever zelf iets organiseren zodat je ook meer invloed heb op vertrek- en aankomsttijden.

We kwamen dus net op tijd nog aan op het vliegveld en doordat er geen enorme rijen stonden bij de securitycheck, kwamen we net voordat ze gingen boarden aan bij de gate. Pfff. Dan maar gelijk het vliegtuig in en op naar Buenos Aires, daar hadden we een tussenstop. Helaas wel eerst met z'n alle het vliegtuig uit, je handbagage ed. meenemen en dan via een speciale transferroute weer terug naar de gate…….en wel weer door een security check. Gek wordt je ervan………

Het weer in Buenos Aires is omgeslagen en het begint te onweren. Dus vertraging omdat er zolang het onweert er geen bagage wordt ingeladen en er moet ook nog getankt worden. Dus ruim een uur vertraging. Nou dat valt eigenlijk nog mee.

We gaan weer boarden en zitten weer op dezelfde plek als zojuist vanuit Santiago. Nu is het 14 uur zorgen dat we de tijd doorkomen. De één een beetje slapen, wat TV kijken en een boekje lezen, maar pffff 14 uur is toch wel weer een hele zit en uiteindelijk is het dan " welkom op Schiphol, het is 10.10 uur en het is -2 graden Celsius. Brrrrrr dat is toch wel koud. Niet ten opzichte van Antarctica maar we hadden de laatste dagen al weer temperaturen die boven de 20 graden was…… Gelukkig een dikke trui in de handbagage gedaan en die eerst maar aangetrokken voordat we de koffers gaan ophalen.

Met de bus naar P3 en daar de auto ophalen en dan hop naar huis.

Zoals eerder ook beschreven, het was een fantastische beleving, want dat was het, geen reis maar een beleving. Op korte termijn zal de vakantievideo al klaar zijn en die zal ik ook posten op dit kanaal. Wij willen iedereen heel erg bedanken voor het "meereizen" en de lieve berichten die we kregen. We gaan nu nog nagenieten, opruimen en …..weer aan het werk.

De volgende reis is ook al bekend, in mei gaan we naar Zwitserland, oude herinneringen ophalen, maar daarover zal ik jullie binnenkort over bijpraten.

Tot de volgende keer,

Bertie, Miriam en Oscar

Locatie (Map)

Cruise Antarctica "The Movie"
Dag 24 Zeedag