Dag 5 St. John Antigua

Dag 5 alweer, wat gaat de tijd toch snel. Vandaag gaan we het eerste eiland bezoeken. Saint John op het eiland Antigua. Volgens de planning zouden we om 08.00 uur aan komen op land.

07.00 uur, gordijnen open, ja hoor Land in zicht. Keurig op tijd legt onze Kapitein de boot aan de steiger. We hebben alle tijd want onze excursie vertrekt pas vanaf 10.00 uur, dus eerst op ons gemak naar de ontbijtzaal.

Om 10.00 uur verzamelen we op de pier en worden we vanaf daar naar onze taxibussen gebracht. We hadden geluk en mochten voorin zitten. We moeten helemaal naar de andere kant van het eiland, maar er is genoeg te zien en de rit duurt maar kort, na een klein half uurtje rijden we het terrein op van Stingray Island. Daar worden we hartelijk begroet en krijgen een korte uitleg over wat wel kan/mag en wat je beter niet kan doen. Hou je handen bv. Niet te dicht bij de mond anders krijg je een echte Stingray-kis. Spannend!!!

Er zijn 2 boten, de Big Stingray en de Little Stingray, wij kozen voor de kleinere. Met een man of 20 gaan we op deze speedboot en varen we de oceaan op. In het midden van de baai ligt een grote zandbank, daar gaan we hopelijk de pijlstaartroggen ontmoeten als ze zin hebben om te komen. Er zijn geen netten ed.

Vanuit de boot op het zwemplateau en dan het water in, water is ook absoluut niet koud. Zodra de eerste personen in het water waren kwamen de eerste pijlstaartroggen al aangezwommen. Ze zwemmen rakelings langs je heen en af toe raken ze je ook met hun "vleugels".

Nadat iedereen een beetje gewend is aan de dieren (en de dieren wellicht ook aan ons!) , worden we gevraagd of we een pijlstaartrog willen vasthouden. Nou dat lijkt ons wel wat. Er word kort uitgelegd hoe we ze moeten vasthouden, net onder de "vleugels"…….. De vleugels voelen heel erg zacht aan en het zijn pientere beesten.

Verderop worden ze door een medewerker gevoerd, sommige zijn erg brutaal, maar niet agressief.

We hebben ook nog een hele hoop andere kleurrijke vissen gezien, deze zie je normaal gesproken alleen maar in een tropisch zee aquarium, maar hier zwommen ze gewoon naast je. Met de onderwatercamera hebben we een hele hoop foto's en filmpjes gemaakt en er zitten super gave foto's bij. Het was een geweldig ervaring.

Goed vasthouden!!!

Na het snorkelen weer met de bootje naar het vast land en daar weer het taxibusje in, die ons bijna voor de boot afzet. Nog even de kleine boulevard bekeken en toen het schip op. We hadden ook langzaam honger gekregen.

Om 17.00 uur vertrekken we weer met de boot en terwijl ik dit aan het schrijven ben varen we langzaam de haven uit. Zo nu eerst even kijken………

Morgen doen we Castries aan op St. Lucia. Hier gaan we naar het sub tropisch regenwoud en een wandeling naar een gave waterval. We zijn benieuwd, jullie ook ?

Tot morgen.

Locatie (Map)

Dag 6 Castries St. Lucia
Dag 3 + 4 Zeedagen