Dag 13 Kettle Falls (USA)

10 juni 2019

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

We twijfelde nog of we 1 of 2 dagen op deze state camping zouden blijven staan. De serene rust en uitstraling had wel wat, maar je merkte ook dat we wel erg hoog zaten, dus het was ook erg frisjes. De dekbedden die we echter hebben zijn goed warm dus we hebben het niet koud gehad.
We hebben besloten om verder te reizen en de extra dag die we eigenlijk hadden ingepland, later in de week gaan gebruiken.

Vandaag zouden we dus ook weer terug gaan naar de USA, wederom bij een zeer kleine grensovergang en inderdaad de wachttijd was daar minimaal. Toch moesten we even wachten van een beambte van de voedsel- en warenautoriteit kwam even de koelkast inspecteren. Laten we nu de tomaten hebben vergeten weg te gooien in Canada !!! Deze mag je dus niet mee nemen de grens over en werden in "beslag" genomen. Nou ja, dan maar geen tomaatje in de sla vanavond. Voor de rest was alles goed en mochten dan ook daarna snel weer doorrijden.

Onderweg nog een aantal keren gestopt voor koffie en de lunch op een paar mooie uitzichtplekken. Het koffiedrinken krijgt zo wel een andere dimensie.

Ook hebben we weer veel wildlife onderweg mogen zien, helaas (nog) geen beren, maar wel een aantal herten, 2 dassen, een wasbeer en een kalkoen. Nu hoor ik je zeggen een kalkoen in het wild?
We weten het niet precies, maar tijdens een wandeling op de camping, richting het meertje, kwam ineens uit het struikgewas, druk kokkelend, een kalkoen. Hij heeft ons in eerste instantie de stuipen op het lijf gejaagd, maar uiteindelijk is hij waarschijnlijk meer van ons geschrokken, dan wij van hem.

We staan nu op een camping in Kettle Falls, heeft een beetje weg van de bergen/heuvels in Cochem. De camping is niet echt heel bijzonder, maar wel heel rustig. Er loopt achter de camper een pad naar een klein meertje toe. Vanavond hebben we ook de BBQ maar eens geprobeerd en een lekkere zalm erop klaar gemaakt. Heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Komt ook goed uit want we hebben nog wat zalm in de vriezer, dus dit zal deze vakantie zeker nog een keer op het menu staan.

Morgen gaan we wel verder, het is niet zo'n hele lange rit, een kleine 250km en onderweg zijn er wat watervallen te bezichtigen. Dat gaan we dus maar eens doen.

De Wildlife Teller :

Bison
Eland
Vos
Dag 14 Blue Lake Naples
Dag 12 EC Manning Provincial Park