Dag 27 Rocky Mountains III

24 juni 2019

Goedemorgen Nederland, Gute Morgen Deutschland,

Vandaag willen we dan hopelijk de Trail Ridge Road doen en dan tot Alpine Visitor Center dat op 12183ft (3713m) ligt. Er is een hotline wat gebeld kan worden om te horen of de weg open is, maar helaas hebben wij op de camping geen bereik. Dus dan maar op goed geluk. We gaan richting het kruispunt waar het gisteren nog dicht was, en de slagbomen staan open, dus we hebben geluk. Langzaam stijgt de weg en we hebben de ene na de andere haarspeldbocht en super mooie uitzichten. We naderen Rainbow Curve, dat op 10.000 ft (3048meter) ligt,daar zou je een indrukwekkend uitzicht hebben over de vallei, het is er nog niet druk dus we vinden makkelijk een parkeerplek. Helaas zijn we iets verder een bord staan waarop staat dat de rest van de weg nog afgesloten is i.v.m. sneeuwschuifwerkzaamheden. Bij navraag of de weg op korte termijn opengaat krijgen we het antwoord : "misschien wel, maar misschien ook niet" , dus echt veel wijzer worden we er niet van. Het wordt ook steeds drukker op de parkeerplaats en iedereen wordt uiteindelijk gelijk teruggestuurd. De parkeerplaats is vol, wij blij dat we op tijd waren.

We hebben een paar geweldige foto's kunnen maken van indrukwekkende uitzichten. Omdat er geen zicht was of de weg verder nog open ging vandaag zijn wij ook weer terug naar beneden gereden.

We rijden via een Fall River terug naar Estes Park, om vanuit daar weer terug te rijden naar Glacier Basin. Onderweg nog even een tussenstop voor een heerlijk cappuccino. We besluiten om terug te rijden naar de camping. Vanaf de camping start er ook een trial naar Spraque Lake, vandaag is het prachtigste weer van de wereld, waar we gisteren liepen met muts en hadden we sneeuw, lopen we nu in een T-shirt en hebben we zonnecrème op gedaan. Het is een mooie hike naar het meertje, waar je ook nog omheen kan lopen en waar je schitterend uitzicht heb op wit besneeuwde toppen. Op de terugweg lopen we nog tegen 4 Elanden aan, dus die eerst maar de ruimte gegeven en vervolgens ze op de foto/video gezet.

Weer terug bij de camper kunnen we heerlijk met de beentjes omhoog in het zonnetje zitten, totdat er ook weer een eland het idee had om een rondje over de camping te lopen. Wat een groot gewei had deze en ging na het grazen nog even gemoedelijk liggen en dat terwijl wij op nog geen 40 meter in een stoel zitten met een boek in ons hand. Geweldig toch.

De BBQ kan weer aan en we maken de laatste restjes op. Morgen gaan we richting Denver en hebben daar een KOA camping waar we de "grote schoonmaak" kunnen doen, de koffers kunnen inpakken etc. Het zit er nu echt bijna op, maar wat een geweldige reis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Till Tomorow…..

Bison84+
Elandweer een aantal90+
Vos6
Dag 28 Denver / Central City
Dag 26 Rocky Mountains II