Dag 2 Houston

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt in het Hotel zijn we met de Bus naar het centrum van Houston gereden. Een buskaartje kost $1,25 en daarmee kan je helemaal naar downtown Houston, wat vanaf het hotel zeker een uur rijden was, dus sightseeing en transport in één.

Na een uurtje waren we dus in het centrum en hebben toen de Tram genomen naar de Dierentuin van Houston. De prijzen van het openbaar vervoer zijn erg goedkoop en de aansluitingen zijn super.

Via het Sam Houston Park naar de ingang gelopen van de Dierentuin. Dit park van de stichter van deze stad is heel erg mooi en wordt veel gebruikt voor recreatie. Er zatenfamilies te picknicken, je kon er waterfietsen huren voor op het meertje, kinderen liepen door fonteinen.

Geef je tekst hier ...

Een dierentuin bezoeken in een ander land is altijd wel weer bijzonder. De dierentuin van Houston is echt een aanrader. Mooie verblijven, schoon park en veel detail. Aangezien het in Houston erg warm kan zijn loop je ook de meeste tijd ook lekker in de schaduw.

Vandaag was het gelukkig niet zo heel warm........het was dan ook maar 28 graden, redelijk bewolkt en dus daardoor lekker benauwd..........maar een goede dag om deze dierentuin te bekijken.

Het is een flinke dierentuin dus we hebben er echt een aantal uren in rondgelopen en gelukkig was het niet erg druk dus kon je overal de dieren goed zien......of kijken de dieren naar ons!!!!!

Na nog even wat te hebben gegeten zijn we op het gemak teruggelopen, door het park, naar de tramhalte. Wederom maar even hoeven te wachten op de tram die richting downtown Houston ging, daar overgestapt op de buslijn die ons naar het Hotel zou brengen en wederom maar voor $1,25 een uur in de bus die toch een hele bijzondere route rijd. Zo rijd die door het industriegebied, een wat armoedige woonwijk, een Kantorenwijk, de Snelweg en tenslotte ook door downtown Houston.

Nu zitten we weer op ons hotelkamer met de beentjes omhoog. Morgenvroeg worden we om 09.30 uur met een Taxi opgehaald en gaan we de Camper ophalen. Hopelijk kunnen we daar ook weer op tijd wegrijden met de Camper zodat we, na eerst nog wat inkopen te doen, weer redelijk vroeg op de 1e camping aankomen.

Om maar in het onderwerp van vandaag te blijven : See you later Alligator!!!!!

Doei en tot morgen

Dag 3 Montgomey
Dag 1 Houston